שר החוץ אשכנזי: "לא מכירים הבטחות ביטחוניות"

    שלמה ריזל No Comments on שר החוץ אשכנזי: "לא מכירים הבטחות ביטחוניות"

    בהצהרה שמסר לתקשורת התייחס שר החוץ גבי אשכנזי לפרסומים על עסקת נשק בין ארה"ב לאיחוד האמירויות ואמר: "לא מכירים הבטחות ביטחוניות". ביחס לנתניהו הוסיף אשכנזי "אני יודע שהעליונות של צה"ל ומדינת ישראל זה נדבך חשוב מבחינתו"

    שר החוץ גבי אשכנזי צילום: פלאש90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החוץ גבי אשכנזי מסר הצהרה היום (שלישי) הצהרה לתקשורת והתייחס להסכם נרמול היחסים עם איחוד האמירויות "אני רואה בהסכם עם איחוד האמירויות הסכם היסטורי", אמר אשכנזי וציין כי ההסכם "לא היה מושג ללא בניית תשתית רחבה ועמוקה של כינון מערכת יחסים עמוקה".

    לדבריו "כולנו צריכים לברך את הנשיא טראמפ, את ראש הממשלה ואת שליט איחוד האמירויות על ההסכם. היציבות במזרח התיכון ופיתוח הסכמים חדשים היו בין היעדים הראשונים שהגדרתי למשרד עם כניסתי".

    בהתייחסו לפרסומים אודות עסקת נשק בין איחוד האמרויות לארה"ב אמר השר "לא מכירים הבטחות ביטחוניות, ואם יש ממילא הם לא נעשו בידוע שלנו".

    "כל אחד במשרדו ובתחומו יפעל כדי לפתח את ההסכם, תוך כדי אחריות מדינית וביטחונית", ציין אשכנזי. "מנסיוני בעבר. אני יודע שהעליונות של צה"ל ומדינת ישראל זה נדבך חשוב מבחינתו", אמר ביחס לראש הממשלה נתניהו.

    אשכנזי הוסיף "שוחחתי עם שר החוץ של איחוד האמירויות, הייתה שיחה מרגשת. אנחנו עומדים בקשר שותף מאז. שנינו מחויבים להביא את היחסים לקראת שלום לטובת האיזור כולו ולתושבי מדינת ישראל ולתושבי האמירויות. שוחחתי גם עם שרי חוץ אחרים ממדינות ערב, ואני מקווה שיהיו מדינות נוספות שיצטרפו למהלך של האמירויות".

    "הנציגות שלנו באמירויות מוכנה כבר להתקדמות, אנחנו בדיונים כיצד לקדם את זה", סיפר שר החוץ.



    0 תגובות